Podobno do osiągnięcia pożądanego powodzenia w założonym start-upie dobry pomysł i entuzjazm to za mało. Dziś przedstawimy i krótko omówimy 5 mitów, przez które możesz wpaść w ideologiczną pułapkę już na początku działania.
1. Masz pomysł? Zacznij działać
Podobno im szybciej podejmiesz się realizacji swojego pomysłu, tym lepiej. My podpowiadamy – przemyśl go 10 razy zanim zaczniesz działać. 10 razy plus dodatkowe 5, bo nie sztuką jest urzeczywistnić ideę, która okaże się klapą. Sztuką jest opracować pomysł, który na każdym etapie, i późniejszym i wcześniejszym, okaże się sukcesem na miarę Twoich możliwości.
Mit obalony!
2. Zaplanuj biznes od A do Z
Ta zasada ma się nijak do praktycznej odsłony każdego przedsiębiorstwa. Jesteś początkujący to może nie wiesz, ale w każdym biznes planie, nawet tym przemyślanym od A do Z powinno być miejsce na spontaniczność i nieprzewidziane sytuacje, bardzo często wynikające może nie od samego Ciebie, ale choćby z rynku. Lepiej być przygotowanym na ewentualne zaskoczenia.
Mit obalony!
3. Nie wstydź się mówić o swoim pomyśle
To prawda, nie powinieneś bać się ani wstydzić opowiadania o swoim pomyśle, ale czy z przedsiębiorczego punktu widzenia ma to sens i jakiekolwiek przełożenie na efekty? Postaw na to, by zaskoczyć odbiorcę swojego produktu i nie dawaj konkurencji okazji do skopiowania Twojego pomysłu. Traktuj swoją ideę jak swego rodzaju broń, którą w szybki i skuteczny sposób ugodzisz nudę panującą na rynku.
Mit obalony!
4. Postaw na różnorodny zespół
Prawidłowo dobrany zespół to połowa sukcesu Twojego start-upu. Jednak nie zależy to o tyle od jego różnorodności, co kwalifikacyjnej atrakcyjności i… zaufania do każdego z osobna. Od pomysłów jesteś Ty – założyciel start-upu. Twój zespół ma działać szybko, sprawnie i nie narażać Cię na straty z powodu niewykonania jakiegoś zadania.
Mit obalony!
5. Nie martw się o wydane pieniądze
U podstaw każdego biznesu, a więc i start-upu leżą pieniądze, a fundamentami tego, cechującego się dużym powodzeniem są dobrze wydane pieniądze. Oczywiście zakup drogiego programu do fakturowania może ułatwić sprawę, ale sztuką nie są grafiki prosto od zespołu interaktywnego i domeny wraz z serwerem z najpopularniejszego serwisu. Jeśli są rzeczy, których możesz dokonać sam – zrób to. Te pieniądze, które zaoszczędzisz przydadzą się w realizacji sedna pomysłu i dystrybucji tworzonego produktu.
Mit obalony!
–
[1] Zgodnie z artykułem „Handlowe programy do faktur – czy opcja magazynowania to wszystko? Sprawdź nasze propozycje aplikacji”.