Nowi klienci są dla każdego przedsiębiorstwa tak samo cenni jak nowi. Warto więc zadbać i o jednych i o drugich. Promowanie firmy w sieci do doskonały pomysł na utwierdzenie swojej pozycji na rynku, pochwalenie się opinią zadowolonych klientów oraz dotarcie do tych nowych. Jak promować firmę skutecznie? Poniżej szereg rad, jak promować firmę w Internecie.
1. Kto należy do grupy docelowej?
Do każdej grupy odbiorczej przemawiać będzie inny rodzaj komunikacji. W sieci istnieje wiele form – od blogów, poprzez videoblogi, artykuły tematyczne aż do portali społecznościowych. Rożne formy trafią do różnych odbiorców. Warto więc od tego zacząć – określmy, kto jest naszą grupą docelową.
2. Korzystajmy z darmowych narzędzi oraz social media
Firmowe konto na Facebooku czy Instagramie jest bezpłatne, tak samo jak umieszczenie wizytówki firmy na stronach, które gromadzą takie dane. Warto z nich korzystać, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na inne cele reklamowe. Pamiętajmy jednak, że jeśli zdecydujemy się na prowadzenie konta na portalu społecznościowym czy bloga firmowego, bardzo istotną kwestią jest regularność publikacji.
3. Jak promują się inni, czyli inspirujemy się konkurencją
Zachwycił nas jakaś strona firmowa? A może widzieliśmy na blogu coś, co zwróciło naszą uwagą? Przeglądnijmy strony innych firm, zobaczmy co się na nich znajduje i co nam najbardziej odpowiada. Nie bójmy się korzystać z podobnych rozwiązań. Oczywiście warto zachować unikalność i nie kopiować litera w literę, ponieważ obowiązuje nas prawo własności intelektualnej. Zawsze jednak można poszukać inspiracji na stronach firm, które są rozpoznawalnymi markami.
4. A może pomoc specjalisty ds marketingu?
Za niewielką opłatą możemy zlecić marketing internetowy specjalistom, którzy kompleksowo zajmą się prowadzeniem i promowaniem naszej firmy w sieci. Tu w grę wchodzą takie tajniki jak godziny publikowanych treści, oznaczanie hashtagów oraz lokalizacji, które pomogą dotrzeć do większej liczby osób. Pamiętajmy także, że nie tylko liczba użytkowników, którzy polubią czy zaobserwują profil jest ważna – tu ważna jest także interakcja w postaci komentarzy oraz innych feedbacków.
5. Komentarze i opinie użytkowników cennym źródłem wiedzy
Bardzo ważną kwestią w promowaniu wizerunku firmy w sieci jest stworzenie przestrzeni, gdzie klienci będą mogli wyrazić swoją opinię. Na szczęście odchodzi się już od postawy – od złym się mówi, dobre przemilczy. Klienci coraz częściej okazują wdzięczność za sprawną realizację czy poziom usług. Takie komentarze i opinie z pewnością przyciągną kolejnych klientów. Jeśli zdarzą się sytuacje konfliktowe – wyjaśnijmy je jak najszybciej.
6. Kreowanie marki
Kreowanie marki to wiele elementów, które sprawią że nasza firma będzie się nie tylko wyróżniać, ale także zostanie w pamięci klientów. To między innymi nazwa firmy, jej logo, spójna kolorystyka. Warto umieszczać logo firmy także na papierze firmowym, ulotkach reklamowych oraz innych gadżetach jak kubki, długopisy, smycze. Te gadżety zawsze sprawiają, że nazwa firmy zostaje w pamięci.
7. Dobra strona internetowa to wizytówka firmy
Strona internetowa to wizytówka każdej firmy w sieci. Warto jej wykonanie zlecić profesjonalistom, żeby uniknąć niedopracowanych elementów i nieczytelnych treści. Strona powinna być przejrzysta, zawierać najważniejsze informacje tak, aby łatwo można je było znaleźć. Nikt nie będzie szukał kilka minut danych kontaktowych czy cennika. Zniechęcony poszuka innej firmy, przez co tracimy potencjalnego klienta, który już raczej do nas nie wróci.
8. Akcje promocyjne
Jeśli mamy możliwość, zróbmy dni otwarte firmy, jeśli nie, pokażmy na stornie w formie zdjęć czy filmiku, jak wygląda praca od podszewki. Ludzie cenią sobie autentyczność. Organizujmy akcje promocyjne np. z okazji jubileuszu, 1000 zadowolonego klienta czy innych okoliczności. Pokażmy naszą wdzięczność za korzystanie z naszych usług.
9. Konta sponsorowane i pozycjonowanie
Konto sponsorowane czy pozycjonowanie to dobre opcje, żeby dotrzeć do większej liczby osób. Zwłaszcza jeśli dopiero jesteśmy na samym początku rozwoju firmy lub na przykład wdrażamy nowy produkt warto o tym napisać w sieci.
10. Marketing szeptany
Korzystanie z usług lub zakupy z polecenia to bardzo dobra metoda na zdobycie nowych klientów. Jeśli naszemu znajomemu coś dobrze funkcjonuje i nam to poleci chętniej sami to kupimy.
Istnieje wiele odpowiedzi na pytanie, jak promować firmę. Od tych, które nas praktycznie nic nie kosztują poza poświęconym czasem, po te, kiedy oddajemy promowanie firmy w ręce specjalistów. Bez względu na to, którą opcję wybierzemy pamiętajmy, że należy doceniać zarówno nowych jak i stałych klientów. Niestety to element, o którym bardzo często się zapomina. Liczne formy doceniania klienta cieszą się coraz większą popularnością. Klienci z pewnością docenią kartkę świąteczną czy maila z życzeniami urodzinowymi. Szukajmy rozwiązań, dopasujmy je do profilu klienta. Pamiętajmy także, że bardzo ważne jest aby nasza reklama w mediach czy to prasie, radiu czy w sieci była dopasowana do profilu naszej działalności. Poszukajmy darmowych poradników lub skorzystajmy z pomocy specjalistów. Sukces warty jest tego wysiłku.