Kiedy już zdecydowaliśmy się na umieszczenie informacji na temat naszej firmy w sieci, warto się zastanowić nad skorzystaniem z usług specjalisty, który nie tylko przygotuje graficznie projekt, ale także zajmie się wszystkimi formalnościami związanymi z zakupem domeny, poczty, ich konfiguracji i innych. O czym jeszcze należy pamiętać?
Warto spotkać się lub mailowo omówić najważniejsze kwestie, tak żeby strona internetowa dla firmy zawierała wszystkie potrzebne informacje i spełniała nasze oczekiwania. Jeśli mamy jakieś przykłady stron, które nam się spodobały i w tym tonie chcielibyśmy, żeby została wykonana strona internetowa dla firmy, warto je pokazać osobie wykonującej projekt. Z pewnością będzie to dla niej spore ułatwienie.
Kiedy skorzystać z gotowych szablonów stron internetowych
Oczywiście możemy także zdecydować się na tańszą opcję i skorzystać z gotowego szablonu, który można kupić. Koszt takiego rozwiązania jest mniejszy, ale trzeba będzie poświęcić trochę czasu na uzupełnienie szablonu o treści tak, aby firmowa strona zawierała komplet potrzebnych danych. W Internecie znajdziemy wiele porad jak stworzyć stronę internetową. Właśnie te wspomniane wyżej szablony są bardzo często wybierane z uwagi na łatwość dostosowania treści do własnych potrzeb.
Szablon jest tylko wzorem, który zapewnia nam określony układ. Możemy go modyfikować, dzięki czemu mamy gwarancję, że strona internetowa dla firmy nie będzie wyglądała tak jak wiele innych. Wymaga to trochę czasu, ale samo opanowanie wprowadzanie zmian i informacji nie jest skomplikowane. Często wraz z zakupem takiego szablonu dostajemy także pakiet porad i wskazówek. Jeśli nie widzimy takiej opcji, warto zapytać.
Kupujemy domenę
Sam projekt to jedno, ale stronę trzeba jeszcze gdzieś umieścić. Koszt zakupu domeny nie jest duży, a istnieje wiele firm, które w swojej ofercie mają rozwiązanie darmowe. Najpopularniejszym serwisem jest bez wątpienia nazwa.pl, która oferuje cały wachlarz usług jednocześnie. Firmowa strona może być od razu uzupełniona o dedykowaną skrzynkę pocztową oraz inne usługi. Szybki i sprawny suport to także kwestia, na którą powinniśmy zwracać uwagę, kiedy powstaje nasza strona internetowa dla firmy. Przecież w sieci chcemy zdobywać kolejnych klientów, warto więc poszukać firmy hostingowej, która cieszy się dobrą opinią i niską awaryjnością. Dodatkowo wiele firm w pakiecie oferuje także zakup szablonu oraz poradniki, jak stworzyć stronę internetową. Nie decydujmy się na wybór pierwszej opcji jaką znajdziemy, poczytajmy i poszukajmy informacji.
Co umieścić na stronie www?
Nie tylko wygląd strony jest ważny, ale tak naprawdę najważniejsze są prezentowane na niej treści. Przede wszystkim postawmy raczej na prostotę i minimalizm. Wyskakujące bannery i dźwięk w tle może odstraszyć naszych potencjalnych klientów, a takie dodatki już dawno wyszły z mody. Strona dla firmy musi być przejrzysta i nie przeładowana treścią. W dobrze widocznym miejscu musi się znaleźć nazwa firmy oraz logo, które są elementami kreowania marki.
Jeśli mają jakieś kolory, warto, aby w ich tonie była utrzymana cała strona. Kolejne informacje to dane teleadresowe oraz kontaktowe. Warto także umieścić specjalne pole do kontaktu, które będzie zsynchronizowane z firmową pocztą. Opiszmy także lub zlećmy to firmie zewnętrznej krótką historię działalności, warto pochwalić się sukcesami i wyróżnieniami, tak żeby potencjalni klienci mogli poznać naszą markę.
Oferta i cennik to bardzo ważne elementy, które powinna zawierać każda strona dla firmy. Opiszmy dokładnie usługi i pokażmy efekty naszej pracy. Często brak ceny na stronie zniechęca do kontaktu w wyniku czego szukamy dalej i tracimy klienta.
Czy kierować do firmowego fanpage’a?
Jeśli prowadzimy także firmowy profil na Facebooku czy powoli wypierającym go Instagramie także niech strona firmowa zawiera przekierowanie lub pokazuje na widgecie ostatnie posty. Dzięki temu zwiększymy zasięg naszej reklamy w sieci. Jeśli tylko mamy możliwość umieśćmy na stronie prawdziwe fotografie. Z pewnością do klientów bardziej trafi zdjęcie załogi pracowników niż grafika ściągnięta z sieci. Postawmy na prawdziwe wartości i tak przedstawmy naszą firmę oraz jej misję. Pokażmy efekty naszej pracy, umieśćmy opinie klientów i dajmy im się wypowiedzieć.
Bardzo często strony zawierają także odnośniki do blogów tematycznych, związanych z profilem naszej działalności. To także bardzo ciekawe rozwiązanie i nie jeden poradnik o tym jak stworzyć stronę dla firmy też to sugeruje. Jeśli się na to zdecydujemy, pamiętajmy, że wpisy muszą się pojawiać regularnie, jeśli wiemy, że nie będziemy w stanie tego zapewnić, zrezygnujmy z tego pomysłu. Strony można rozszerzać o wiele rozwiązań – od sklepów internetowych poprzez blogi, odnośniki do artykułów tematycznych czy profile w social mediach. Pamiętajmy, że wszystko co umieszczamy jest naszą wizytówką.
Pamiętajmy o tych wskazówkach, kiedy będziemy się zastanawiali, jak stworzyć stronę internetową, która ma na celu promować firmę. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie odpowiedniego, pod kątem wykonania i ceny. Gotowe szablony znajdziemy już od 200 zł, a wykonanie prostej strony przez grafika zaczynają się od 700 zł. Domenę bez problemu znajdziemy w podstawowej wersji bezpłatnie z możliwością rozszerzenia o płatne opcje dodatkowe.