Dowiesz się, jeżeli swój pomysł wcielisz w życie. Obecnie często młodzi i kreatywni ludzie, którzy mają oryginalny pomysł zamierzają prowadzić własne działalności. Do zbudowania dochodowego startupu niezbędne są umiejętności, zarówno technologiczne, jak i biznesowe. Co jeszcze?
Jednakże od pomysłu na ciekawy startup do jego wdrożenia jest daleka droga. Tysiące startupów jest uruchamianych co roku. Na początku młodzi przedsiębiorcy robią to z entuzjazmem i talentem. Często po dość krótkim czasie funkcjonowania zaprzestają dalszych kontynuacji swojego często ciekawego projektu. Prawie wszystkie z tych startupów mają pewne typowe powody, które przyczyniają się do ich upadku.
Tak, jest wiele milionów rzeczy, które mogą się nie udać i dla firm ważne jest, aby nie wpadały w tę samą pułapkę. Jeżeli chcesz, żeby Twój pomysł był dobry, musisz mieć dowody na poparcie, czy produkt pasuje do rynku i przeprowadzić eksperyment, który przyciągnie do niego klientów lub… nie przyciągnie. Wielu przedsiębiorców, którzy wchodzą na nieznany rynek, często popełniają błąd, podążając za złym pomysłem. Są tak skoncentrowani na swoim zamyśle, że nie zdają sobie sprawy, że zawodzi. Na tym konkurencyjnym rynku nie można po prostu podejmować decyzji opartych na domysłach.
Jak przygotować się do wdrożenia pomysłu na startup?
Czy uczestniczyłbyś w konkursie bez przygotowania co najmniej teoretycznego? Nie, nie zrobiłbyś tego! Więc po co zaczynać biznes w ten sposób? Potrzebujesz trochę treningu wstępnego, aby rozkręcić się, ponieważ musisz mieć umiejętności i wiedzę, aby zacząć. Pamiętaj, że każdy startup wymaga skupienia, ciężkiej pracy, koncentracji i poświęcenia ze strony przedsiębiorców. Aby być gotów na to, musisz sobie to zapewnić, aby to nie był tylko na skok w głęboką wodę.
Opieraj pomysł na biznes na sprawdzonych danych
Tylko dlatego, że wierzysz, że ci się uda, nie oznacza to, że faktycznie wygrasz. W rzeczywistości trzeba spojrzeć na rynek, zrobić analizę, aby wiedzieć, czy można się wziąć za nasz ciekawy pomysł na startup. Potrzebne są właściwe i wiarygodne dane, które potwierdzają twój pomysł jako coś, co może być opłacalne. Po zebraniu niektórych danych, możesz użyć ich do tworzenia kluczowych wskaźników wydajności (KPI), aby dokładnie sprawdzić, jak rozwija się Twoja własna firma. Możesz je wkrótce wykorzystać do stworzenia modelu biznesowego.
Pomyśl, jak zatrzymać klienta na dłużej.
Jednym z największych błędów popełnianych przez większość startupów jest myślenie wyłącznie o produkcie. Firma posiada produkt, który może rozwiązać problem i na tym się koncentruje. Jeśli jednak startup chce przetrwać w dłuższej perspektywie, musi zaoferować swoim klientom coś, co sprawi, że będą do niego wracać. Dlatego należy myśleć o potencjalnych przychodach po zakupie produktu przez klientów. Pomyśl o długowieczności firmy, w której będziesz pracował jeszcze ze trzy do pięciu lat, a to pomoże zadecydować o przyszłości firmy.
Zatrudnij eksperta
Złym pomysłem, osoby, które zaczynają robić startupy, jest to, że chce zająć się wszystkim. Przedsiębiorca nie może być dobry we wszystkim. Faktem jest, że każdy aspekt działalności musi być traktowany fachowo, szczególnie w trudnych obszarach, takich jak kwestie prawne i podatkowe. Jeśli coś zostanie skonstruowane w niewłaściwy sposób, może doprowadzić do problemów i strat. Dlatego lepiej jest zatrudnić ekspertów do zajmowania się ważnymi kwestiami. To będzie kosztować, ale na pewno się opłaci na dłuższą metę.
Usilne dążenie do sukcesu i zbyt szybki rozruch
Jednym z głównych powodów niepowodzenia startupów jest to, że po prostu zbyt szybko chcą odnieść sukces. Wiele z nich jest w stanie zebrać pieniądze, a gdy mają gotówkę, wydają na niewłaściwe rzeczy. Zanim zrozumieją, że to pomyłka, często jest dla nich za późno. Na co zazwyczaj wydają? Fundusze w startupach zwykle przeznaczane są na zatrudnianie ludzi lub marketing, ale faktem jest, że żadne z nich nie są niezbędne do rozwoju. Rozpoczynanie wydatków nie jest dobrym pomysłem, chyba że masz sposób na wygenerowanie większej ilości kapitału.
Tak długo, jak unika się tych błędów, szanse na niepowodzenie startów są zminimalizowane. Należy także uważać na obiegowe mity na temat powodzenia startupu.
Przykłady ciekawych startupów
Vocabla jest aplikacją do nauki języka obcego. Nauka polega na rozwiązywaniu testów. Aplikacja została uruchomiono w 2011 roku. Początkowo można było korzystać z niej do nauki słówek, teraz jest przystosowana do regularnej nauki języka obcego. Wcześniej aplikacja nazywała się Lingapp.
Jednym z polskich startupów jest Explain Everything. Wysoce intuicyjny przeznaczony jest do tworzenia animacji. Startup bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych. Jego promocją zainteresowała się firma Apple.
Można byłoby przytoczyć jeszcze więcej. Rynek startupów bardzo szybko się rozwija. Przedsiębiorcy prześcigają się pomysłami. Jednakże prace, jakie wykonują, należą do bardzo czasochłonnych i pracochłonnych. Dlatego, ażeby zaistnieć w tym świecie, non stop trzeba podnosić kwalifikacje i uzupełniać swoją wiedzę, żeby nie zostać w tyle.
Ważne jest, że istnieją firmy, które propagują ten rodzaj biznesu i są zainteresowane zainwestowaniem niemałych pieniędzy w ciekawe startupy. Także każdy młody człowiek i – nie tylko – mający takie zacięcie może skorzystać z tego rodzaju finansowania.